Fra krise til mulighed

Lær mere om vores paneldeltagere

Vores serie af webinarer sigter efter at give publikum værdifuld indsigt i den nuværende situation, de potentielle udviklinger og de seneste trends inden for økonomi, international handel og digital innovation.

Vores paneldeltagere er valgt på baggrund af deres viden og evne til at dele deres indsigt.

Nedenfor finder du mere information om paneldeltagerne for webinar #3.

Our panel


 

Vores paneldeltagere for event #3

Andreas TeschAndreas Tesch – CMO i Atradius og vært på webinar

Andreas Tesch – CMO i Atradius og vært på webinar

Andreas Tesch blev valgt som bestyrelsesmedlem og CMO i oktober 2011.

Som CMO er han ansvarlig for Atradius’ kreditforsikring på verdensplan (med undtagelse af Spanien, Portugal og Brasilien), og Atradius Dutch State Business, Global, Special Products samt kommunikation og kommerciel udvikling

Andreas Tesch blev ansvarlig for Global, Oceanien og Nye Markeder i Atradius i 2007. Førhen havde han været i ledende roller i Atradius, som strakte sig fra Risk Services for Central- og Østeuropa til udvikling og kommunikation.

Før Tesch blev en del af Atradius, var han direktør for Simon Kucher & Partners, hvor han rådgav kunder om strategi samt fusioner og opkøb. Tesch er uddannet i Business Administration fra universitet i Cologne.

Daisy McAndrewDaisy McAndrew: Vores faste moderator for hele webinar serien

Daisy McAndrew: Vores faste moderator for hele webinar serien

Daisy McAndrew er en populær konferencefacilitator med særlig ekspertise inden for finans og politik.

McAndrew er en højtprofileret tv-konsulent og medietræner, og kan tit ses i tv, hvor hun kommenterer på nyhedsstrømmen for Sky News, BBC News og This Morning. Én af hendes nuværende stillinger er politisk kommentator for Euronews.

Før hun forlod ITV News for at blive freelancer, tilbragte Daisy syv år med at rapportere om essentielle emner som kreditkrisen og recessionen som redaktør på økonomiredaktionen, hvor hun også præsenterede ITV Lunchtime, Weekend News og ITV Moral of the Story.

Før ITV var hun tv-vært på BBC’s Daily Politics og politisk korrespondent på BBC Breakfast New.

Før hun gjorde karriere i medieverdenen, dækkede hun igennem 10 år  Westminister for aviserne fra Press Gallery, profilerede parlamentsmedlemmer i The House Magasin (som hun endte med at blive redaktør for) og senere blev hun pressesekretær for Lib Dem-leder Charles Kennedy.

McAndrew har også været konsulent for BBC’s A-Z Politics og redaktør på The Politics Companion, udgivet af Chrysalis bøger.

Hun havde sin egne sendetid i showet LBC radio og var vært på det ugentlige O2 Business Show i 2013. Showet gennemgik den seneste forretningsnyheder gennem diskussioner med førende britiske eksperter.

Andre værtsroller tæller Channel 4’s Powerhouse, BBC’s Heaven and Earth Show og BBC Weekend News. Hun har også deltaget i ”Have I Got News for You?”, “The Wright Show”, “Despatch Box” og utallige Radio 5Live programmer.

Hun er protektor for St John’s Hospice og administrator af Internews Europe, der har til formål at give lokale medier verden over mulighed for at give folk de nyheder og information, de har brug for.

McAndrews anerkendelser voksede da hun kunne tilføje vært til sit CV ved London Live. Her dækkede hun borgmestervalget i 2016 med både breaking news og eksklusive interviews.

David RowanDavid Rowan

David Rowan

David Rowan er vant til at være hovedtaler på konferencer, hvor han overbevisende forklarer, hvordan nye teknologier påvirker virksomheder – og hvordan virksomhedsledere skal forberede sig.

Som grundlægger og redaktør af den engelske udgave af WIRED har Rowan bekendtskab med grundlæggerne af WhatsApp, LinkedIn, Google, Didi, Spotify, Xiaomi, Nest, Twitter og mange andre ambitiøs start-ups fra Tel Aviv til Shenzhen.

Han har sidenhen investeret i mere end 80 tech start-ups, hvoraf tre af dem blev til milliard forretninger. Derudover har han bygget en health-tech og en climate-tech fond, og er rådgiver for Lakestar – en af Europas største venture-kapitalfonde.

Hans bestseller, Non-Bullshit Innovation: Radical Ideas from the World’s Smartest Minds, er blevet oversat til japansk, koreansk, russisk og ukrainsk.  Bogen giver 17 afprøvede strategier for at fremtidssikre din virksomhed til succes.

David skriver klummer for The Times, GQ, Condé Nast Traveller og The Sunday Times samt grundlage VOYAGERS.io – en non-profit organisation med 400 innovatører som arbejder på at løse sundheds – og klimamæssige udfordringer.

Derudover har han været moderator for Economic Forum og for den engelske samt franske regering. Han bliver ofte inviteret til at tale om, hvordan forretningsmodeller ændrer sig, og hvordan virksomheder kan udvikle en innovationskultur

Frédéric WittemansFrédéric Wittemans

Frédéric Wittemans

Frédéric Wittemans er direktør for Ingram Micro – verdens største IT-distributør. Han er ansvarlig for virksomhedens kredithåndtering i Europa, Mellemøsten og Asien. Det indebærer at styre teams på 190 personer i mere end 40 lande og at hjælpe 200.000 kunder.

Ingram Micro er tilstede i mere end 52 lande og leverer teknologi, networking, software og dataløsninger samt hjælper med at få virksomheders teknologiske supply chain op at køre. Det indbærer opsætning af hardware, tablets og smartphones samt could-løsninger og e-commerce.

Frédéric har været direktør i Ingram Micro i de sidste 16 år. Hans ekspertise og viden om  kredithåndtering, international handel og digital innovation samt hvilke risici og muligheder digitalisering giver, vil være yderst brugbare i vores paneldiskussion

Jean-Marc NoelJean-Marc Noël

Jean-Marc Noël

Jean-Marc Noël er medstifter og CEO i virksomheden Trusted Shops, som har over 700 ansatte i 12 lande i Europa. Hovedkontoret ligger i Cologne og arbejder lokalt fra Amsterdam, Lille, Barcelona og Warsaw.

Virksomhedens mission er at skabe tillid mellem mennesker og virksomheder i den digitale tidsalder. Trusted Shops tilbyder SaaS-løsninger som Trustmark, brugeranmeldelser, køberbeskyttelse og en feedback platform.  I 2020 hjalp virksomheden mere end 27 millioner kunder og 30.000 online butikker med 17 millioner anmeldelser og 88 millioner køberbeskyttelser.

Jean-Marc begyndte sit arbejdsliv i bankverdenen i Paris og Cologne og skiftede til konsulentverdenen og blev partner i 1997 i et konsulentbureau. Han blev medstifter af Trusted Shops i 1999 og blev af det tyske magasin Die Wirtschaftswoche i år 2000 udnævnt til at være blandt de 100 mest betydningsfulde personer i tysk økonomi.

Dirk HagenerDirk Hagener

Dirk Hagener

Dirk Hagener er direktør for strategi og forretningsudvikling i Atradius. Han har ansvar for strategi, planlægning og analyse samt produkt- og serviceudvikling.

Dirk har en baggrund som strategisk konsulent og e-commerce specialist. Han har hjulpet med at drive innovationen i Atradius - deriblandt prototypen på forskellige analyseværktøjer og udforsker muligheden for at bruge data på nye innovative og intelligente måder. 

Dirk bliver jævnligt interviewet omkring finans og teknologi og har skrevet om innovation i kreditforsikring, hvor særligt Insurance CIO Outlook og Fintech TV News kan nævnes.

Dirk startede sin karriere i Atradius i 2002 i Tyskland og arbejdede i forskellige kommercielle temas, der rapporterede til den regionale direktør for Central- og Østeuropa. I 2007 blev han ansvarlig for Programme Management og i 2010 fik han ansvar for strategi. I 2021 fik han sin nuværende position, direktør for strategi og udvikling.

Derudover er Dirk medlem af Board of the Atradius Insurance Holding N.V, the Atradius Information Service B.V, the Atradius Participation Holding S.L, the Atradius Finance B.V., Atradius Risk Strategy Management Board og formand for Group Product Committee.